Po przeszło 10 latach badań zainicjowanych na Politechnice Gdańskiej, a następnie kontynuowanych w spółce AG Medica kolejny polski produkt ma szansę zrewolucjonizować rynek kosmetyczny. W wydzielonej z AG Medica spółce Chitone sp. z o.o., powołanej w celu komercjalizacji unikalnej technologii wytwarzania żelu chitozanowego, udało się zgromadzić wszystkie elementy niezbędne do osiągnięcia sukcesu rynkowego. Dzięki wysiłkowi zespołu zarządzającego, zaufaniu inwestorów i wsparciu ze środków publicznych spółka będzie dysponowała kapitałem blisko 8 mln PLN z przeznaczeniem na rozwój nowoczesnych i bezpiecznych środków ochrony żywności oraz naturalnych kosmetyków o właściwościach regeneracyjnych i ochronnych przypisywanych jak dotąd wyłącznie profesjonalnym materiałom opatrunkowym.

Spółka zakończyła przygotowania do intensywnej akcji komunikacyjnej poprzedzającej wprowadzenie na rynek pierwszych trzech produktów kosmetycznych opartych o żele chitozanowe ChitoVelum i ChitoVelum PRO. Testy przemysłowe otoczek do ochrony żywności planowane są na koniec drugiego kwartału 2019 roku.

„Po tym jak z sukcesem wprowadziliśmy na rynek pierwszy produkt kosmetyczny [●], który zyskał uznanie klientów, przyszedł czas na przyśpieszenie. Oprócz szeroko zakrojonych działań rozwojowych planujemy również intensywny wzrost sprzedaży. Powołanie spółki Chitone sp. z o.o. pozwoliło nam skoncentrować się na działaniach strategicznych w dwóch kluczowych dla nas obszarach: otoczki dla żywności oraz nowoczesne produkty kosmetyczne.” – mówi Grzegorz Gorczyca, Prezes Zarządu Chitone sp. z o.o. oraz twórca ChitoVelum PRO.